A „kátyúhelyzet” előtérbe kerülésével egyidőben, írásban feltettem kérdéseimet a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek. Az alábbi válasz érkezett:
Tisztelt Varga Pál Úr!
Az Európai Uniós források támogatásával meghirdetett Nemzeti Fejlesztési Terv 2007-2013 évekre határozza meg többek között a közúti infrastruktúra fejlesztési és felújítási feladatait. Ennek része az úgynevezett Közlekedésfejlesztési Operatív Program (KÖZOP) melynek keretében közúti hálózatfejlesztések, például új elkerülő utak, illetve rekonstrukciók, 11,5 t tengelyterhelésre való megerősítések, burkolatszélesítések történnek, kizárólag főutakon. Békés megyében ezen program keretében valósul meg 2010-11-ben a 47-es főút Mezőberény –Békéscsaba és Békéscsaba–Orosháza közötti szakaszának rekonstrukciója.
A 2009-2010-es akcióterv előkészítése már 2008-ban elkezdődött. A felújításra tervezett útszakaszok a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakmai javaslatai alapján a Regionális Fejlesztési Tanácsokban dőlnek el. Ezek a tanácsok hivatottak az Európai Uniós támogatások régiókra lebontott hányadát régión belül az egyes megyékre lebontani. Az így kialakuló forrásarányok alapján 2009-ben Békés megyében 63,7 km mellékút tervkészítése indult meg, s az év novemberére el is készültek a kiviteli tervek a Régiós Tanács által jóváhagyott útszakaszokon.
Megkeresését köszönjük!
Üdvözlettel:
Pécsi Norbert Sándor
kommunikációs menedzser
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs osztály