A Barackosi Olvasókör műszaki átadása

További fotókért kérem, kattintson a fenti képre. (Fotó:VP)

Az egykoron 60 taggal, két színjátszó körrel büszkélkedő Barackosi Olvasókör ezentúl teljesen megújult külsővel és belsővel áll az új kor követelte kihívások elé. Részben pályázati forrásból, részben saját tőke bevonásával felújították. 2007. november 29-én műszakilag átadásra került az olvasókör és a hozzá tartozó szolgálati lakás. Nem csak felújítás, hanem bővítés is történt. Vizesblokkok lettek kialakítva az olvasókörnél és a fürdőszobával kiegészített szolgálati lakás komfortossá vált. A jövő évi költségvetésbe kerül beépítésre az épület berendezési tárgyainak beszerzése. A fő irányelv a tájjelleg megőrzése a berendezési tárgyakban is. A használatba vétel ugyan a 2008-as évre marad, de a tervek már készülnek az épület minél jobb kihasználására mind a művelődés mind a szórakozás terén.

A felújítás előtt…

Sztrájk a vasútért

További fotókért kérem, kattintson a fenti képre. (Fotó:VP)

Bejelentésüknek megfelelően a VDSzSz Szolidaritás a Vasutasok Szakszervezetével közösen ma reggel országos kétórás figyelmeztető sztrájkot tartott reggel 6 és 8 óra között.

A lámpák fénye alatt egyre többen gyülekeztek a kardoskúti vasútállomás szélvédett részén.

Előkerültek a transzparensek, zászlók. Nem voltak hangzatos beszédek de voltak a múltat idéző jókedvű beszélgetések. Jöttek fiatalabbak és idősek. Munkából hazafele tartók vagy éppen oda sietők. Jöttek, hogy jelenlétükkel és aláírásukkal is kifejezzék nemtetszésüket, a MÁV egyes vonalainak „szüneteltetése” ellen. Ez a szó jelen esetben a bezárást jelenti, de a „szüneteltetés” szó mégis csak adhat némi reményt. A leépítéseket a vasútvonalak gyenge kihasználtságával indokolják. Az összegyűlt emberek beszélgetéseikből az derült ki, hogy bizony elég sokuknak nehézkessé válik ezután Szegedre, a klinikákra való eljutás és a fővárosba is viszonylag kényelmesen lehetett eddig elutazni. A diákok kollégiumba való eljutása is kérdéses lesz ezután.

A vasút egy környezetkímélő utazási lehetőség, amelyet kevésbé befolyásolnak az időjárás viszontagságai. A buszok egymás késését kevésbé veszik figyelembe, mint például a vasúti menetrend. Összességében kell látni a vonalak bezárásának gondját. Lehet, hogy azon a vasútvonalon, ahol éves szinten 700! fő – tehát napi 2- utazik, nem kell foggal, körömmel megtartani a vasúti közlekedést. Viszont azt is látni kell, hogy a jövő a vidékben van. De mit ér a vidék ha nem lehet oda eljutni? A vidékfejlesztésre egyre nagyobb összegeket juttat az Unió.

Kardoskúton közel 100-an vettek részt és írták alá a petíciót, reméljük nem hiába.

Megszakítás